Alla inlägg under mars 2021

Av Mikael Lindholm - 15 mars 2021 09:25

Hej i går så hade vi en fiske grupp träff för våran lokala fiske grupp (finns på facebook).
Det var två betes byggare som tog greppet om det arregemanget , så de hade ställt upp lite uppvisning och försälning saker.
Jag började dagen med att fixa kaffe hemma och gjorde ordning saker som jag tänkte fiska med innan jah skulle gå till grabbarn som hade jippot ,den började till kl 12 till 15.
Så jag hann ner åh ta ett par kast ev Hundra kast ?. Provade nya åh gamla jiggar . men inge fisk blev det men skönt endå.
När man står där nere vid ån som går igenom eskilstuna och fiskar så e det bara skönt åh köra kast och njuta av frisk luft.
Fisket innebär inte bara att man fiskar det är väldigt social , där man träffar olika människor som går förbl och vill prata av sej, både som unga som gamla. Riktigt roligt är det åh det ger så mycket. Tillbaka till jippot , det var vid rothos parken ,vädret var väl inte den bästa mulet lite diss ca 5g.det kom många härliga människor som fiskade eller bara kom förbi för att prata och ta en kaffe. Många besökare blev det och det roliga att det kom människor som aldrig har fiskat eller liknade åh stanna upp för att se detta så det var niccceee!!! Lite stavfel här åh där men ha det bra åh skit fiske på er

Av Mikael Lindholm - 9 mars 2021 08:11

äntligen har man fixat årskort för denna å vi har i Eskilstuna dyrt men värt (1400). Jag är ju inte sä intresserad av regnbågs fiske som kortet är för . Jag fiskar mest efter Abborre åh Gädda,men struntsamma ??. Starten av detta år har vart ok har fiskat nu i ca 2 veckor men lite blandad resultat.
Fem gäddor å 2 abbborr hittils , med ett varierat väder från 13 plus till -2 åh olika vindar . men man har haft bra sällskap av fiske vänner så det har varit fett med nice . tack för mig åteekommer senare .. Skitfiske på er kärkek åh respekt ???

Ovido - Quiz & Flashcards