Direktlänk till inlägg 14 maj 2021

Vart e mina borrar ??

Av Mikael Lindholm - 14 maj 2021 16:21

Hej der var ett tag sen jag skrev har gått in för att fiska borre på jigg jigga , men tydligen så håller dom oxå corona avstånd ??? .det har bara blivit ca 12 gäddor små rackare men fisk som fisk.fått på alla slags drag spinnaere , hård å gumml beten plus små jigg bäst på gunki jiggar . vädret i april å maj har bjudit verkligen upp till dans snö hagel regn osv likaså tempraturerna har varr konatigt från 16 plus till 0 sen tlll 7/8 till 23 grader . jag kommer att bli abborr kungen men när det blir vet man inte ,men som sagt jag e på gång ????? skit fiske på er !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Lindholm - Måndag 1 april 17:28


Hej första april . en gråmulet dag med ca 1 till 0 gradigt . var ute med Mina nya vänner å pimplade. det blev segt nästan hela dan ,dom var tröga i dag svåra att locka upp . jag provade med balansare. mormyskor å till sist Anderspirken med en orange ...

Av Mikael Lindholm - Lördag 6 jan 12:02

hej det var ett tag sen jag skrev , men nu nalkas ett nytt år med nya fiske äventyr å möjligheter . ska starta en fiske grupp för ungdomar ,där man kan få testa att lära sej fiska . hoppas på 3 till fyra gånger i sommar. för min egen del så ska jag ...

Av Mikael Lindholm - 6 juli 2023 08:01

Ja det e så konstigt väder man tror att abborre ska nappa nät det e varmt . men jag tror syret inte e så bra å snabba väder omväxlingas blir . Men det hände en spännande grej faktiskt ,jag hade fått en id som jag var på väg å dra in d small på en g...

Av Mikael Lindholm - 30 juni 2023 13:30


Så nu kanske abborren är på gång men jag tror Det behövs några grader kallare . hade många små borrar som följde efter jiggen ,men ville ej hugga . vevade sakta å lätt den går ner till botten med små ryck då kom det några å högg . fick två fina borra...

Av Mikael Lindholm - 29 juni 2023 12:49


Ja det var vart mycket varmt både för mig å fisken så midsommar bjöd på varma dagar över 25 grader . men i dag den 29 juni så kom första fisken en skaplig abborre å den enda men endå en fisk :) varmt ca 25 g lätt vind med bris inslag så det var Nice ...

Ovido - Quiz & Flashcards