Alla inlägg under april 2023

Av Mikael Lindholm - 23 april 2023 17:26

Så var det dax att damma fram grejerna för abborr fiske 0 premiär med gädd fisket. första dan jaga abborre men vet ni vad jag fick.. ??? jodå så klart blev det en gädda på mc Rubber:) soligt å ca 21 grader ingen vind alls .
den andra dagen så gjorde jag debut för i år me gäddfisket , kallare i dag bara ca 16 grader med lite sol i början sen började molnen komma in från norr så d försvann solen .
testade ett nytt kastspö för gädda skönt som fan var den , med bra combo med en perfekt multi rulle .. resultatet nja!! när man fiskar efter gädda å har rätta sakerna så uteblev fiske.
Men det som oroar mig var att det flöt EM massa tusen bröder av abborre längs ån kanten blir orolig kan det vara dåligt med föda för dom små eller har det blivit nå gift i ån . ska höra mig för till kommunen om detta . jaja det e ju som det är bara det inte förstör små fisken framfart för då e det illa ... sköt om er det ska jag göra efter en kanon helg med bra väder å trevligt sällskap skit fiske på er !!!

Av Mikael Lindholm - 23 april 2023 17:18

Ja så var det DAx för premiär för Abborr fiske. kallt ca 4 grader lite blåst . men som vanligt blev det 1 abborre å ingen gädda men man börjar vänja sej men man får ej ge mig fick på cannibal savage gear skit fiske på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards