Direktlänk till inlägg 27 augusti 2016

lite summering av fisket i Aug

Av Mikael Lindholm - 27 augusti 2016 18:09

Hej igen det har vart lite trögt att skriva eftersom vädret har vart konstigt , men nu ska jag skriva lite hur aug fisket hart vart ... Det blev några turer med båten ,har mest vertikalat med blandade resultat först var det för varmt med ca 26 grader i vattnet för att sen chocka med kraftig vind så man ej kom ut på sjön mest nordliga vindar ,och då försvann betes fisken och gösen försvann oxå . men några gösar har det blivit men inte alls lika många som förra året vid den här tiden . Sen kom värmen tillbaks från spanien tydligen och där är vi nu ,hoppas att gösen är i gång i ett par veckor till så man kan jaga dem . Det roliga är att nu har borren kommit i gång så det kanske blir kanon fiske i slutet av aug -sept .

Ska köra några gös pass till sen e det dax att börja jaga borre och gädda hela hösten tills man lägger upp båten ;) för denna säsong ;) skit fiske på er alla 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Lindholm - Måndag 1 april 17:28


Hej första april . en gråmulet dag med ca 1 till 0 gradigt . var ute med Mina nya vänner å pimplade. det blev segt nästan hela dan ,dom var tröga i dag svåra att locka upp . jag provade med balansare. mormyskor å till sist Anderspirken med en orange ...

Av Mikael Lindholm - Lördag 6 jan 12:02

hej det var ett tag sen jag skrev , men nu nalkas ett nytt år med nya fiske äventyr å möjligheter . ska starta en fiske grupp för ungdomar ,där man kan få testa att lära sej fiska . hoppas på 3 till fyra gånger i sommar. för min egen del så ska jag ...

Av Mikael Lindholm - 6 juli 2023 08:01

Ja det e så konstigt väder man tror att abborre ska nappa nät det e varmt . men jag tror syret inte e så bra å snabba väder omväxlingas blir . Men det hände en spännande grej faktiskt ,jag hade fått en id som jag var på väg å dra in d small på en g...

Av Mikael Lindholm - 30 juni 2023 13:30


Så nu kanske abborren är på gång men jag tror Det behövs några grader kallare . hade många små borrar som följde efter jiggen ,men ville ej hugga . vevade sakta å lätt den går ner till botten med små ryck då kom det några å högg . fick två fina borra...

Av Mikael Lindholm - 29 juni 2023 12:49


Ja det var vart mycket varmt både för mig å fisken så midsommar bjöd på varma dagar över 25 grader . men i dag den 29 juni så kom första fisken en skaplig abborre å den enda men endå en fisk :) varmt ca 25 g lätt vind med bris inslag så det var Nice ...

Ovido - Quiz & Flashcards