Direktlänk till inlägg 19 september 2016

fiskehelg 200160917-20160918

Av Mikael Lindholm - 19 september 2016 09:50

Hej igen nu har jag fiskat hela helgen men bra vind och nästan sensommar värme .. ca 20 grader i luften i sept.

Vinden har legat från 2-till 0 m/s bägge dagarna.

första dan av två , Lördag så var jag ute med en polare och fiskade från hans båt och vi jagade gös det var trögt hela dan men några små gösar blev det men ingen hem .KOmpisen fick en stor lake vid en gryna mot Sundbyhlm ganska stor en på en ca 1,5 kilo stor för att vara lake . Små fisk fanns det gott om stog ganka högt upp mot ytan men hittade även stora stim vid fri vatten där djupet var ca 15 m och små fisken stog vid ca 4-6 meters djup där.


Fiskeäventyr 2 söndag då var vi ute med en båt och jagade gös ville även prova på att fiska efter abborre men det gick juh så där. Vi hittade stora stim av små fisk och borren jagasde upp dem lite men inte så intersivt som man hade viljat .Så inga abborrar blev det det var ganska segt på dan men vatten temp var bra ,det var ca 17grader . Vi provade olika ställen och olika djup hela dan men på slutet av dan så testade vi ön precis utanför mitt land och där kom gösen i gång lite allafall . polarn testade att prata med fisken medans han kollade på lodet hehe och det verkade funka i bland , Man såg när fisken steg och man såg även när den gick ner hehe och vi fick även med ett hugg på bilden den tog jag kort på . Jag tror att det blir ett sista gös pass nästa helg sen e det nog dax att inse att det e slut på sommarn och att det blir dax att enbart jaga gädda och borre ett tag fram över ,det e bara att inse sanningen sommarn e helt slut nu tyvärr !!!.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Lindholm - Måndag 1 april 17:28


Hej första april . en gråmulet dag med ca 1 till 0 gradigt . var ute med Mina nya vänner å pimplade. det blev segt nästan hela dan ,dom var tröga i dag svåra att locka upp . jag provade med balansare. mormyskor å till sist Anderspirken med en orange ...

Av Mikael Lindholm - Lördag 6 jan 12:02

hej det var ett tag sen jag skrev , men nu nalkas ett nytt år med nya fiske äventyr å möjligheter . ska starta en fiske grupp för ungdomar ,där man kan få testa att lära sej fiska . hoppas på 3 till fyra gånger i sommar. för min egen del så ska jag ...

Av Mikael Lindholm - 6 juli 2023 08:01

Ja det e så konstigt väder man tror att abborre ska nappa nät det e varmt . men jag tror syret inte e så bra å snabba väder omväxlingas blir . Men det hände en spännande grej faktiskt ,jag hade fått en id som jag var på väg å dra in d small på en g...

Av Mikael Lindholm - 30 juni 2023 13:30


Så nu kanske abborren är på gång men jag tror Det behövs några grader kallare . hade många små borrar som följde efter jiggen ,men ville ej hugga . vevade sakta å lätt den går ner till botten med små ryck då kom det några å högg . fick två fina borra...

Av Mikael Lindholm - 29 juni 2023 12:49


Ja det var vart mycket varmt både för mig å fisken så midsommar bjöd på varma dagar över 25 grader . men i dag den 29 juni så kom första fisken en skaplig abborre å den enda men endå en fisk :) varmt ca 25 g lätt vind med bris inslag så det var Nice ...

Ovido - Quiz & Flashcards