Alla inlägg den 19 juli 2016

Av Mikael Lindholm - 19 juli 2016 08:26

Jag var sugen på att fiska efter gös, fast jag var lite orolig pga vinden som var lite kraftig. Så jag trodde aldrig att jag skulle få ut båten.

Men efter att ha kollat så att vinden var okej och inte hög sjö. så åkte jag och en vän J.K ut till landet i allafall.

En tur som jag sent ska glömma! Vi packade och begav oss ut iallafall. Det blåste ganska mycket men ej så jättefarligt. 

JAg åkte mot en ö. och satte igång ekolodet och började från 12 meterför att sen driva in mot ön. Vinden var syd-västlig och varierade mycket. Fisken började nappa på ca 6 meter och åkte fram och tillbaka med några huggsen fick J.K ett skapligt hugg men missade.

Efter det så fick jag ett kanonnapp och den satt fast och det var en gös på ca 2,2 kg. och ca 62 cm lång.


Så himla fin gös, Roligt som sjutton :) 

Det blev 2 gösar den stora och en liten och 4 st gäddor, Allt på vertikalt, Så det var riktigt Nice :) :) :)


Ovido - Quiz & Flashcards