Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Mikael Lindholm - 21 juli 2016 23:55

Hej det har varit några fisketurer nu som jag ej har hunnit bloggat om så nu får det bli en snabbgenomgång. 


Det har varit varierat fiske och väder med sol,regn och åska. och rejäla skyfall. Temperataturen har levat som mest 24 grader och annars runt 15 grader.


När jag var ute med min barndomsvän så hade vi en lyckad fisketur med lättvind som lät oss driva ned mot en grynna. 

Huggen började på 9 meters djup. och det var tydligen där vi skulle ligga hela dagen.

De nappade bara på det djupet. Det roligaste den dagen var att jag fick en brax på vertikal på en TwinTeez jigg*Mörksida*

Det var svårfiskat och jag visste egentligen inte vilken färg jag skulle köra med. Men det var roligt i allafall.


En ny dag kom och det blev fiske igen från kl 15:00-23:00. Blåsigt sydvästvind styrka ca 5-7 m/s.

Vi har så roligt när vi fiskar, Smågnabbas med varandra, Delvis skönstämning vill säga. Det har blivit ganska mycket gösm Men tyvärr ganska mycket smått. Man vill ju ha de stora. Har iallfall kommit på att man ska inte hitta på något annat, oavsett hur trögt det går. för då smäller det och man hinner inte göra mothugg mot gösen. som är så viktigt, har tappat en hel del. Men jag vet nu också vilken jigg de funkar bäst med. Mälarn för tillfället och det är en glittrig grön jigg hur bra som helst. 

Så den kommer jag köra mycket med i sommar.. 

Så nu orkar jag inte skriva mer. Så skitfiske på er alla :) 

Ps har kommit på att jag måste byta namn. Heter ju MikePike men det blir ju lite fel då jag ej får någon gädda :)

Ovido - Quiz & Flashcards