Av Mikael Lindholm - 21 juli 2016 23:55

Hej det har varit några fisketurer nu som jag ej har hunnit bloggat om så nu får det bli en snabbgenomgång.

Det har varit varierat fiske och väder med sol,regn och åska. och rejäla skyfall. Temperataturen har levat som mest 24 grader och annars runt 15 grader.

När jag var ute med min barndomsvän så hade vi en lyckad fisketur med lättvind som lät oss driva ned mot en grynna.

Huggen började på 9 meters djup. och det var tydligen där vi skulle ligga hela dagen.

De nappade bara på det djupet. Det roligaste den dagen var att jag fick en brax på vertikal på en TwinTeez jigg*Mörksida*

Det var svårfiskat och jag visste egentligen inte vilken färg jag skulle köra med. Men det var roligt i allafall.

En ny dag kom och det blev fiske igen från kl 15:00-23:00. Blåsigt sydvästvind styrka ca 5-7 m/s.

Vi har så roligt när vi fiskar, Smågnabbas med varandra, Delvis skönstämning vill säga. Det har blivit ganska mycket gösm Men tyvärr ganska mycket smått. Man vill ju ha de stora. Har iallfall kommit på att man ska inte hitta på något annat, oavsett hur trögt det går. för då smäller det och man hinner inte göra mothugg mot gösen. som är så viktigt, har tappat en hel del. Men jag vet nu också vilken jigg de funkar bäst med. Mälarn för tillfället och det är en glittrig grön jigg hur bra som helst.

Så den kommer jag köra mycket med i sommar..

Så nu orkar jag inte skriva mer. Så skitfiske på er alla :)

Ps har kommit på att jag måste byta namn. Heter ju MikePike men det blir ju lite fel då jag ej får någon gädda :)

Av Mikael Lindholm - 19 juli 2016 08:26

Jag var sugen på att fiska efter gös, fast jag var lite orolig pga vinden som var lite kraftig. Så jag trodde aldrig att jag skulle få ut båten.

Men efter att ha kollat så att vinden var okej och inte hög sjö. så åkte jag och en vän J.K ut till landet i allafall.

En tur som jag sent ska glömma! Vi packade och begav oss ut iallafall. Det blåste ganska mycket men ej så jättefarligt.

JAg åkte mot en ö. och satte igång ekolodet och började från 12 meterför att sen driva in mot ön. Vinden var syd-västlig och varierade mycket. Fisken började nappa på ca 6 meter och åkte fram och tillbaka med några huggsen fick J.K ett skapligt hugg men missade.

Efter det så fick jag ett kanonnapp och den satt fast och det var en gös på ca 2,2 kg. och ca 62 cm lång.

Så himla fin gös, Roligt som sjutton :)

Det blev 2 gösar den stora och en liten och 4 st gäddor, Allt på vertikalt, Så det var riktigt Nice :) :) :)

Av Mikael Lindholm - 26 juni 2016 18:59

Hej Bloggen

När midsommar bjuder på kanonväder så kan man inte mer än vilja komma ut på sjön och jaga gös.

Det vore det mest ultimata för gösfisket.

Ingen vind och helt molnfritt och 27 grader i luften och ca 21 grader i vattnet.

Det började bra med en godkänd gös, Sen blev det en gädda och en abborre i skaplig storlek.

Vi vertikalade , men det gick inte så bra så vi kastade efter gös i stället.

Men konstigt nog så var de tydligen ej hungriga så fick ca 5 stycken smågösar :(

Men men det är bara och ta nya tag så får vi se i framtiden :)

Skitfiske på er alla fiskare :)

Av Mikael Lindholm - 23 juni 2016 21:16

Hej bloggen.

Så var det det dags och summera ytterligare en fisketur. :)

Trodde ej att man skulle komma ut för att jaga gös, för att det blåste ganska bra plus att ett stort regnväder var på väg. Men med våran tur s gick det förbi med några få regnstänk.

Vi stack ut ca 17.30 och vi möttes av lite vågor på sjön men ej så farligt.

vi stack till ett ställe som vi brukar få fisk på ett grund med ca 3-10 meter. Där brukar vi få gös och slemgurkor *gädda*

såna stora också.

Det var ca 17 grader vart på vattenytan och ca 21 grader i luften och sydväst vind.

Vi körde på som vanligt fram och tillbaka men det var dåligt med gös. Resultatet för kvällen blev 2 gös.

Vi fiskade fram till ca 21.00 sen flyttade vi oss till Stora Blacken  men det gav bara 1 gös. Det var väldigt dåligt med fisk överlag.

Men det tror vi mest berodde på det höga lufttrycket, så har förändrats på en dag och gjort fisken slöa.

Nu får vi vänta i ngåra dagar så lär det bli kanon snart igen,

Sista stället vi testade var på Pilgrundet.

Vi såg fisk på ekolodet, men samma där inga hugg. Sen stack vi hem men vilken kanon kväll det blev.

Riktig sommaridyll .

Glad midsommar på er alla och Skitfiske på er som ska ut :)

Mvh Mikepike

Av Mikael Lindholm - 21 juni 2016 18:06

Vi stack ut vid tolv tiden. Då det gick rykten om bra väder med sol och bra vind, Det var okej när vi kom ut, lite vind.

Men huggen uteblev ocn vinden börja tillta från 3m/s till 5-6m/s :(

Så vi var tvungna att åka bakom en ö för det kom regn från horisonten.

Men på något konstigt sätt så slapp vi reget och det gick förbi oss, Vi fick bara några stänk.

Blåsten höll i sig enda fram till 18-19 tiden innan den gick ner till 4 för att sen gå upp igen i styrka.

Men när vi kom till rätt ställe så började nappen tillta också :)

Dock väldigt mycket smått men 3 godkända av varje. Så det var en lyckad fiskedag.

Skitfiske på er alla :)

Av Mikael Lindholm - 19 juni 2016 10:49

Hej Bloggen

Nu har det gått 2 veckor sen jag skrev senast!

Fisket har bjudit på sin konstiga sida med olika väderomslag  som tex hård vind till ingen vind alls, Från nord till väst och sen till nordost.

Bästa fisket är när det är sydvind men den har hållt sig borta tyvärr.

Det har blivit några gösar, men mycket smått tyvärr. :(

Den häftigaste turen var fredagen den 17 juni. Då vi var ute för att jaga gös.

ca 17 grader i ytan, lätt blåst men med mörka moln runt omkring oss.

Det högg från alla håll.

Jag har aldrig varit med om att fisken hugger så mycket, som den gjorde eftersom det var nordan vind, men med lätt regn och ca 3 m/s i blåst så var de som galna.

Nu till det häftiga :)

Min polare fick hugg av en gös, medan han drar upp den så kommer en bamsing till gädda efter för att ta den. Den var stor och man såg hela gapet, Detta hände två gånger och det var coolt som fan.

Vi fick många gösar denna turen men bara 3 som var godkända att ta med sig hem.

Så tack för mig denna gången och

Skitfiske på er :)

Av Mikael Lindholm - 5 juni 2016 12:33

Denna vecka har innehållet olika väder med värme blåst regn åska mm vatten temperaturen har vart från början 12,5 till ökning 18,5. Ganska okej gös väder. Har fått lite hugg men dom har ej velat fastnat ordenligt eller så har jag inte kommit in i det. Har kört både vertikalt och vanligt jigg fiske. Båten har funkat klockrent så är jävla nöjd :). Nu har man kommit i gång så nu kommer det att bli mycket fiske fram över skit fiske på er alla

Av Mikael Lindholm - 29 maj 2016 09:42

NU är det den stora dagen här att på allvar jaga gös ... det ska bli nice lite konstigt väder men det ska nog gå ca 13,5 grad i luften och lätt regn... får se hur fisken mår denna dag .

Det kommer mer info sen när vi har fiskat klart :)