Av Mikael Lindholm - 27 augusti 2016 18:09

Hej igen det har vart lite trögt att skriva eftersom vädret har vart konstigt , men nu ska jag skriva lite hur aug fisket hart vart ... Det blev några turer med båten ,har mest vertikalat med blandade resultat först var det för varmt med ca 26 grader i vattnet för att sen chocka med kraftig vind så man ej kom ut på sjön mest nordliga vindar ,och då försvann betes fisken och gösen försvann oxå . men några gösar har det blivit men inte alls lika många som förra året vid den här tiden . Sen kom värmen tillbaks från spanien tydligen och där är vi nu ,hoppas att gösen är i gång i ett par veckor till så man kan jaga dem . Det roliga är att nu har borren kommit i gång så det kanske blir kanon fiske i slutet av aug -sept .

Ska köra några gös pass till sen e det dax att börja jaga borre och gädda hela hösten tills man lägger upp båten ;) för denna säsong ;) skit fiske på er alla

Av Mikael Lindholm - 9 augusti 2016 21:33

Så nu är det dax att skriva igen. Vi var ute i lördags och fiskade gös gjorde det mest för att komma i från alla människor som var på stan och var pp festivalen... Ville slippa det så jag och polarn var ute på Mälaren och jagade gös det gick så där. Vinden var okej vattnet ca 18 g det gick trögt vid första stället kammade noll där. Men sen fortsatte vi mot ett ställe där jag vet atr man får gös och det fick vi. Fick hem 3 godkänd och han oxå så vi var nöjda. Men det bästa med turen var att jag hade köpt en skit bra driv ankare till båten och den var jag sååå nöjd med :)

Av Mikael Lindholm - 2 augusti 2016 23:03

fiske i från 20160729 och 20160731

jag började fiska på dan själv bra väder ganska varmt ca 28 g i luften och ca 22 grader i vattnet ,,, det gick ganska trögt så provade oilka jiggar men fick några intressanta hugg en del stora faktiskt ;) men det blev mest smått sen kom en polare ut på landet så jag hämtade honom i land . sen drog vi ut igen och jagade gös fick några till en godkänd i alla fall ,, det var roligt men nu e dom på g iallafall ,,,,, gäller bara att hitta rätt färg så ska den stora snart komma

Den andra turen skulle blivit Hjälmaren men den dagen  avbröts med att det var storm där så vi fick lämna hjälmaren , Men sen kom vi på iden att åka till Mälaren visst det blåste där oxå men det var behagligt eftersom det blåste sydväsligt vind så alla vågor kom inte på oss ,det gick snett mot västerås.

nu till själva fisket det gick bra fick några gösar ca 12 st fick vi ,jag fick en godkänd med hem ;) annars mest smått

.Det som är det roliga snart börjar nog oxå abborre fiske på jigg eftersom dom verkar ganska pigga ,det såg man på fiskmåsen som jagade små fisk som säkert abborre jagade upp så det kan bli en nice höst för höst fiske efter borre ,men även gös ska ev jagas då med ;)

snart börjar hösten närma sig då blir det kallare i vattnet får se om gösen e lika pigga då eller om man ska kanske ska lägga det åt sidan och jaga borre med små jiggar och sen börja leta gädda med stora jiggar som mc rubber dexter shadar osv ;) det får vi se ,,,, det återkommer jag med mvh Mike pike

Av Mikael Lindholm - 27 juli 2016 00:27

Hej d var det dax att skriva igen om jakten på gösen. det det verkar gå ganska segt att få dom stora eller i huvud taget antingen så har dom simmat vilse i värmen eller så e det värmen som gör att dom är sega som fan nu .... några har det blivit denna dag , men som sagt svår flörtad haha ,fick testa massor av olika jiggar . gösarna  fastnade för gös ambulansen och en vanlig grön vertikal jigg ;) Men  som jag sa värmen ställer nog det till ganska bra för det var ca 27 grader i luften och ca 26 i vatten ytan så jag förstår om dom var sega och bara stog på botten och sov eller chillade haha . vinden var noll typ hela dan så det var svårt att glida på grundet ner och upp , fick typ använda åror i bland för att ens bara komma framåt en bit

Av Mikael Lindholm - 22 juli 2016 23:37

Så var det dax igen att fiska med Janne och Linus denna gång gick det segare . vi trodde det skulle bli en lika fin gös kväll som några kvällar innan :) men så blev det tyvärr inte men roligt hade vi allafall.Det var så varmt i dag i luften och i vattnet ca 25 g som varmast i vattnet det var ej bra ,,, hoppades att det skulle gå ner några grader så det skulle nappa bätttre .Men det tog tid innan det gick ner nästan när vi skulle hem gick det ner i allafall till 22 g och då började det nappa oxå jag fick 7 gösar var två var godkända men det e bara att kämpa på , Linus fick den finaste gösen i dag grattis på dig :) jiggen som funkade bäst var en orange jigg som kallas gös ambulansen skit fiske på er :) vinden i dag var 0 till ca 4 m/s

Av Mikael Lindholm - 22 juli 2016 11:47

Vi bestämde oss för att åka ut i värmen ca 25 grader i luften knappt någon vind.. Så det var skapligt varmt. tur att man  hade massor av vatten med o dricka :)

Vi var ute ca 13:00 och började fiska , det gick väldigt segt.

Det var va 24,5 grader på vattenytan och vi fick några hugg speciellt födelsedagsbarnet Linus började fånga gös inte så stora men helt ok..

Janne började också få. Jag hade lite pill men ej riktiga hugg.

Sen dog det ut , vi prövade olika ställen utan resultat. Det höll på enda fram till kl 19:00 då det blev mindre grader i vattnet plus aatt vi provade på lite djupare vatten. va 8 meters djup.

då började de hugga som fan. :)

Sammanlagt blev det va 20 gös men bara va 9 godkända och Linus vann :)

Av Mikael Lindholm - 22 juli 2016 11:34

Hej

Idag blev det en resa utanför Mälarens vanliga ställen.

Vi åkte ca 8:00 från Torshälla. Vi skulle till Stallarholmenoch prova på de stora gösarna :)

Det vi hade emot oss var vinden, det blåste ca 7-8m/s och håll på sådär hela dagen kanske gick ner till ca 3-4 på kvällen.

Som sagt det blåste som fan, men ut kom vi iallafall.

Det var nice att komma ut på nya äventyr och ny natur. Vi såg många nya fiskeställen som är perfekta fiskeställen för Gös, Abborre, Gädda. :)

Vi kom ut till ställena som de visste om. Men som sagt svårt pgaav vinden vi fick hitta nya ställen där vi låg i lä. Men vinden var konstig, då vinden kom från två håll.

Så det blev inte som vi tänkte. Jag provadeatt med stora jiggar få gös och gädda. De stora körde med haspel vertikal och vanliga vertikalfiske med vertikalspö.

Det var ca 17-20 grader i vattnet mycket småfisk. Gösen fanns där nyfikna men inte lika mycketpå att hugga. Inte aktiva alls.

Slutade med att vi alla fick varsin gös.. plus några gäddor och abborrar.

Vi kom i land ca 23:00 det som förstörde var blåsten men annars en kanondag.

Tack Jonas och Tapper för dagen :)

Skitfiske på er alla :)

Av Mikael Lindholm - 22 juli 2016 11:26

Vi var och fiskade igen, nu var vi 4 st i båten, det visade sig att farbrorn skulle följa med som 4 man och och typ kolla gösar.

Vi åkte ut till en boj utanför Torshälla Huvud snett mot blacken.

Fin vind från ca 2-4 m/s västlig lite sydlig ca 19 grader i vattnet.

Som sagtdet började bra för gubben som tog ca 3 gösar.

Jonas och Mikael Tapper tog också några stycken. Mina var lätträknade ca 3 st.

Men jag tror att Tappers gös nog var den minsta jag någonssin sett. trodde det var en snorgärs men visade sig att det var en liten rackare till Gös. Tror nästan att jiggen var större..

Jiggarna som fungerade idag var Grönt med glitter sen en svart TwinTezz jigg med rött och glitter..